Contatto Telefonico
Ricerca:

Programma per gli scambi internazionali
outgoing students

Mobilità a fini di studio

Gli studenti interessati agli scambi internazionali possono ricevere informazioni presso l'Ufficio Relazioni Internazionali. Le modalità di partecipazione al programma sono definite attraverso la pubblicazione annuale di un bando.
Consigli utili

Qui di seguito sono riportati:
- La graduatoria degli scambi internazionali
- Il Bando per il Programma di scambi internazionali A.A. 2017-2018
- Il Modulo di candidatura per il programma di scambi internazionali A.A. 2017-2018
Elenco delle scadenze da rispettare A.A. 2017-2018

Supporto linguistico europeo- OLS
La Commissione Europea mette a disposizione corsi di lingua online "Online Linguistic Support" (OLS) agli studenti Erasmus che utilizzeranno come lingua di studio: inglese, francese, tedesco, spagnolo e olandese.

L' Online Linguistic Support consiste in:
- una valutazione obbligatoria per tutti gli studenti Erasmus prima e dopo il periodo di mobilità;
- un corso di lingua on line secondo le necessità linguistiche del partecipante.

L' Ateneo distribuirà tutte le licenze on line assegnate dalla Commissione Europea fino ad esaurimento, effettuando un monitoraggio dell'utilizzo.

Gli studenti Erasmus potranno essere nominati per una sola lingua, assegnata dalla Commissione Europea in base alla destinazione dello studente. Una volta inoltrata la nomina all'Online Linguistic Support per una delle cinque lingue non sarà più possibile modificare la scelta o rinunciare al corso.

Le modalità e tempistiche dell'attivazione dell'OLS saranno comunicate dalla Commissione Europea e verranno pubblicate in questa pagina.

Gli studenti verranno contattati direttamente per email dall'Ufficio Mobilità Internazionale non appena saranno assegnate le licenze on line all'Ateneo.

Qui di seguito è riportato l'elenco degli accordi interuniversitari suddivisi per i vari corsi di laurea:
- Economia e Gestione Aziendale
- Giurisprudenza
- Scienze e Tecniche Psicologiche
Scienze Storiche

Altri documenti utili:
 - Erasmus Policy Statement
 - Erasmus Plus Guide
 - Erasmus Charter for Higher Education
 - Studenti con condizioni socio economiche svantaggiate
 - Interruzione di mobilità
 - Life in Motion: il docufilm ESN sull'Erasmus al Festival d'Europa
 - Erasmus+ Student and Alumni Association

Ufficio Relazioni Internazionali:
- Prof. Aniello Merone - email (Primo piano, settore C - stanza C104)
- Dott.ssa Diana Tasini - email (Piano terra, settore B - stanza BT02)

Mobilità a fini di traineeship

Qui di seguito sono riportati il Bando ed il modulo di candidatura relativo ai programmi di mobilità:
- La graduatoria degli scambi internazionali
- Bando Erasmus + mobility for Traineeship
- Candidatura Erasmus Placement

Altri link utili:
- http://erasmusintern.org/
- Sito ufficiale del programma Erasmus+

Ufficio Relazioni Internazionali:
- Prof. Aniello Merone - email (Primo piano, settore C - stanza C104)
- Dott.ssa Diana Tasini - email (Piano terra, settore B - stanza BT02)

Fordham Law Summer Institute

L'Università Europea di Roma offre ai propri studenti del terzo, quarto e quinto anno del Corso di Laurea Magistrale in Giurisprudenza opportunità di prender parte alla Summer Law School della Fordham University di New York.

Gli studenti interessati possono partecipare alla selezione, presentando la domanda, secondo i termini e le condizioni previsti dal bando.

L'Università concederà agli studenti selezionati una borsa di studio per prender parte alla Fordham Summer Law School.

Qui di seguito è possibile scaricare:
- Esiti graduatoria scambi internazionali
- Call for aplication
- Aplication form

LSE Summer School of Business and Management

L'Università Europea di Roma offre ai propri studenti del secondo, terzo anno del Corso di Laurea Economia e gestione aziendale e del primo e secondo anno del Corso di laurea Magistrale in Economia e Management dell'Innovazione l'opportunità di prender parte alla LSE Summer School of Business and Management presso la London School of Economics.
Gli studenti interessati possono partecipare alla selezione, presentando la domanda, secondo i termini e le condizioni previsti dal bando.

L'Università concederà agli studenti selezionati una borsa di studio di € 750.

Qui di seguito è possibile scaricare:
- Esiti graduatoria scambi internazionali
- Call for aplication
- Aplication form

Dublin Business School

A partire dall'anno accademico 2016-2017 l'Università Europea di Roma ha avviato un rapporto di cooperazione interuniversitaria con la Dublin Business School, Irlanda, con lo scopo di sviluppare un percorso formativo di respiro internazionale in diverse aree degli studi umanistici.
La cooperazione prevede l'impegno di ciascun Ateneo, ad accogliere studenti dell'altra istituzione nel quadro di un percorso di studi previamente concordato ed a riconoscere ai propri studenti i crediti ottenuti nel periodo di mobilità.

Si allegano:
- Esiti graduatoria scambi internazionali
- Bando Joint Programme UER - DBD 2017/2018
- Application

Ufficio Relazioni Internazionali:
- Prof. Aniello Merone - email Piano primo settore C - stanza C104)
- Dott.ssa Diana Tasini - email (Piano Terra, settore B - stanza BT02)

International exchange program
incoming students

Overview

Welcome to the Università Europea di Roma Student Exchange Program!

We thank you for your interest in our institution and we hope to have the opportunity of greeting you as an exchange student.

To take advantage of the Student Exchange Program, there must be a previous agreement between your university and Università Europea di Roma (UER) and the eligibility to participate in the Student Exchange Program with UER is determined first by your university, so we encourage you to visit your university's International Office before starting any process. Enforcing an agreement between you University and UER there aren't further or additional fees in charge of the student.

If your university does not have a student exchange agreement with us and you would like to take some courses at UER, we welcome you to apply for our courses and have to pay a fee for each course. At the end of the period of study they will receive a transcript of records for the exams taken.

We channel all relevant information through partner Institutions and do not usually send additional packages to the students selected for the exchange.

The UER is a Catholic University and give a specific attention to the Christian identity and to the teachings of the Church. You are invited to respect this identity - should clearly not be interpreted as neither cultural close-mindedness, nor intolerance or renouncement of dialogue‚ and to have a cordial and sincere openness toward the enrichment coming from our cultural proposal.

Registration Requirements

Exchange students should hand in, through the International Office of their university, the documentation listed below:

  • Three B&N/colour passport size photographs.
  • Student Exchange Program admission form. (Download File.doc).
  • Letter from your university authorizing the exchange.
  • Official academic transcripts, with all the courses you have completed at the college or university you currently attend.
  • Curriculum vitae.
  • Verification of your ability to speak and understand Italian.
  • Photocopy of valid Passport or ID (student from UE).
  • Current health certificate.
  • A copy or summary of your health insurance plan and/or a copy of your health insurance card (including repatriation expenses).
  • Photocopy of your VISA (if necessary).
PLEASE INCLUDE THIS CHECK LIST WITH YOUR APLICATION.

All documents must be sent to the UER International Relation Office in two copies by courier service (not ordinary mail) at the following adress:
Universit‡ Europea di Roma
International Relation Office
Att.ne Prof. Aniello Merone
Via degli Aldobrandeschi 190
00163 Roma (Italy)
Tel. +39 06 665 27 809

Be aware of our deadlines:
  • Fall Semester (October- January) = 15th of June
  • Spring Semester (February - July) = 15th of November
  • The deadlines never change. All other date previewed in our Academic Calendar change slightly from year to year.
Exchange students will receive an acceptance letter and practical information after the end of May and November, when UER has received the documentation.

Contacts
- Prof. Aniello Merone - email
- Dott.ssa Diana Tasini - email

 

Accademic offer (taught in italian)

Search our web site, from time to time, and particullary check our accademic offer for detailed information about the courses.

Since our courses are usually taught in Italian, UER offers an Italian language course of 40 hours (3 lessons of 1 hours, for 10 weeks) held twice during each academic year, from October to December and from March to May. The Italian language Course is totally free and will be recognized with 3 CFU = 3 ECTS

The Italian language Course has two levels, intermediate and advanced and by following the course the students will be able to achieve a B1/B2 level, if their mobility last only one semester, and B2/C1 level, if they spent a whole academic year at UER. No provision is made for beginners and for this reason we require to all the incoming students to certificate an, at least, A2 Italian language knowledge level.
At the end of the courses, the students who have complied with the requirements, will receive a certificate (with grades and ECTS credits) for the work done.

The academic credit system adopted by Italian University is based on "CFU" (acronim for "Crediti Formativi Universitari"). A CFU corresponds to 25 hours of work per student, time for personal study included and for each didactic activity, the student gain a determined number of CFU. The European University of Rome, generally recognizes the equivalence 1 CFU = 1 ECTS and adopts an ECTS marks conversion scale.

UER Grades ECTS Grades Decimal Grades
30 e lode (30L) A 10
30/29 B 9
28/27 C 8
26/24 D 7
23/18E 6/5(Spain) 6/5(Spain)
<18 F 5/4

NeIR programme (taught in English)

NeIR programme analyse negotiation in International Relations from different point of view, merging and combining skills and knowledge of law, history, economics and psychology.

In international relations when we think of negotiation what comes to mind is diplomacy and treaty negotiation. However, a detailed and comprehensive examination that ranges from diplomatic activities to international dispute resolution, from corporate law to economics and business management, from history of international relations to social psychology, allows to notice that negotiation between international actors is always present.

Employing an interdisciplinary approach, the program examines theoretical insights and builds on practical experience in in the complex issues of managing and resolving inter-group and international conflicts. Observing and analysing different areas, NeIR will train students to conceptualize negotiation as a process in which actors take steps to agree on an outcome, and every actor seeks to make that outcome as good as possible from their own perspective.

Please download the brochure containing further details.

NeIR Program:
- Corporate Law
- European Union Law
- International Law
- Contemporary History
- Geography
- History of International Relations
- Social Psychology
- Business organization
- Economics and business management
- Economic policy

NeIR is offered twice a year From 24 to 30 ECTS for each semester Students must attend at least 60% of the courses provided in each semester. Open to Erasmus & International Students Fall semester from Sept 'till Dec/Jan Spring semester from Feb 'till June Program:
 - Fall Semester
Schedule
Spring Semester

For further information:
Head - Prof. Aniello Merone
CP - Dott.ssa Diana Tasini
diana.tasini@unier.it
Ph +39 06 665 27 915
Via degli Aldobrandeschi 190
00163 Roma (Italy)

House and living information

Università Europea di Roma does not have dormitories inside the campus, but in order to help students search for an adequate lodging, it offers carefully integrated data base with several options of independent rooms, rooms in family houses and apartments for hire. You have to send an email in order to request the help of The International Academic Affair Office for the accomodation.

Please notice that the The International Academic Affairs Office does not take direct responsibility for providing accommodation. The details relative to the rental agreement should be arranged directly with the owner or representative of the house or apartment.

The average cost is between 300 € for a place in a double room and 400 € for a single room a month plus extras (telephone, electricity, heating, gas). Ask your coordinator for a copy of the accommodation documents. Please read the booking conditions carefully, follow the instructions and complete the aplication form by the deadline.

For any further information in choosing your own accomodation please browse Spotahome website.

The cost of living in Roma is around 750,00 Euro a month (1.100 USD, approximately). This estimation includes: Lodging, food, services, transportation and some extra moderated expenses.

Universtà Europea di Roma does not have its own transportation service.

Contacts
- Prof. Aniello Merone
aniello.merone@unier.it
- Dott.ssa Diana Tasini
diana.tasini@unier.it

Medical Insurance

It's mandatory to all exchange students at UER to have a an insurance policy covering medical care and third party liability. It is advisable for them to take it out in their country of origin because these policies are very expensive in Italy. For students from countries which are members of the European Union some medical costs are generally covered by their national health service (do not forget to bring your E128!).

Request the insurance company a letter written in English, certifying you made a contract with them. It should have identification and a complete description of everything that is included.
Please don't forget: if you don't send a copy of your papers to our International Academic Affairs Office, you shall not be registered.

If you suffer from a chronic ailment, existing condition, or for any other reason visit a specialist frequently, we recommend for your own safety to notify this to our Director of International Academic Affairs.

Contacts
- Prof. Aniello Merone
aniello.merone@unier.it
- Dott.ssa Diana Tasini
diana.tasini@unier.it

Mobilità per docenti e staff

Programmi

A seguito dell'erogazione dei fondi Erasmus+ per l'a.a. 2016-17, sono disponibili almeno 5 borse del valore di Euro 800, per mobilità di docenti e personale amministrativo.

Si tratta di mobilità da svolgersi presso Atenei con cui l'Università ha già concluso BA in ambito Erasmus ovvero Atenei che siano disponibili a concludere analogo accordo.
Le borse disponibili sono volte al rimborso delle spese di viaggio (biglietto aereo/treno) e di soggiorno (vitto, alloggio), secondo le modalità indicate nel bando.

Tutte le mobilità dovranno svolgersi entro il 30 settembre 2017

Qui è possibile scaricare il bando e i documenti (elenco mete disponibili - modulo di candidatura per mobilità docenti e modulo di candidatura per mobilità dello staff) che dovranno essere presentati all'atto delle candidature.

Il termine entro cui l'Ufficio Relazioni deve ricevere quanto sopra è il 24 novembre 2016 per le mobilità da svolgersi nei mesi di dicembre, gennaio, febbraio marzo e  aprile; il  17 aprile 2017 per le mobilità che verranno svolte nei periodi di maggio, giugno, luglio, agosto e settembre.     

Qualora il numero di richieste ecceda il numero di borse disponibili, saranno preferiti i docenti che ad oggi non hanno effettuato flussi di mobilità Erasmus salvo diversa indicazione dei CdL di appartenenza.

Non sei registrato? Scopri MyUER