Tutti i passi e le procedure per immatricolarsi e per iscriversi agli anni successivi al primo

If you have
passed the admission test you are entitled to a discount valid for the first year of the course , With only € 200 blocks the price and if you are a student of the fifth year , you also get the discount based on your 2016 maturity score :

• high school grade from 80 up : reduction of 20% on academic contributions
  • high school grade from 60 to 79/100 : reduction of 10% on academic contributions

Hurry up ; you have time until May 8th 2016!

NB: these reductions can not be combined with other reductions to which the students were entitled: in case of concomitance, the reduction of academic contributions will be assigned which is higher.

In the case of matriculation :

The fee of € 200 paid at the time of pre-registration will be considered as an advance payment of the ordinary enrollment fee.

Cases of non-matriculation :

Students who do not carry out the matriculation because they have not passed the baccalaureate exam,
will retain the right to a discount for the following year.

Students who do not enroll for any other reason, will lose the right to discounts and will not be entitled to return the money.

ESSE3 :

The
ESSE3 computer system will be used to complete the pre-registration
procedure.

TEST AMMISSIONE

GIOVEDÌ 29 AGOSTO 2019 ORE 11

Per i Corsi Triennali e Magistrali in Economia e Psicologia, per il Corso di Laurea Magistrale a Ciclo Unico in Giurisprudenza e il Corso di Laurea Triennale in Turismo e valorizzazione del territorio.

Per il corso di laurea in Scienze della Formazione Primaria prenota invece la simulazione gratuita del test di ammissione con la supervisione dei docenti del Corso di Laurea.

RICHIEDI DI PARTECIPARE

MF

Utilizzeremo il tuo numero di telefono esclusivamente per organizzare la tua partecipazione al test e per fornirti le informazioni necessarie per non perdere i benefici da te conseguiti

4° anno5° annoDiplomato